Hörrni!

Nu kom jag ju på något som jag själv tycker är ganska intressant.
 
 
 
Jag har en hel del vänner och bekanta osv.
Som gått iväg till en psykolog och jag tycker att allt fler kan få diagnosen adhd, som exempel alltså, det känns som att vi måste ha diagnoser på allt för att förstå oss på någon, trycka i dom mediciner dom egentligen kanske inte ens behöver. Som kanske inte ens är rätt för just dom, kanske behöver vissa bara prata ut en hel del, jag kan inte riktigt sånt där, vill bli psykolog, ja.
Men vill inte sätta diagnoser på allt och alla, för det kanske inte stämmer för vissa.
Och vissa som kanske har en ätstörning, men inte ser ut som ett skelett dom får inte diagnosen "ätstörning" (vilken det nu är)
Trots att dom kanske verkligen behöver hjälpen, så ibland förstår jag mig inte alls på mänskligheten och det är sånt som verkligen stör mig, ska du behöva vara så nära döden att få hjälp?
Att folk ska börja bry sig när du kanske försökt ta livet av dig men inte lyckats, även om alla tecken varit där tidigare?
Precis som hon tjejen i kumla, var hon tvungen att ta livet av sig för att folk skulle börja bry sig?
Det är verkligen sjukt, det är sorgligt att det som hände, det hände, ja. Men varför uppmärksammar vi bara vissa människor?
När det finns folk som får stå ut med mobbning varje dag, kanske har gjort det i flera år och mår skit?
Även dom kanske har velat ta sitt liv? Kanske även har gjort det, men det är så lite som uppmärksammas, om vi ska ge ett fall uppmärksamhet då ska vi väl ändå ge alla andra fall lika mycket uppmärksamhet.
Vissa känner henne inte ens, so why even bother?
Ingenting kommer ändras för det, hon är borta nu, kanske på en bättre plats.
Inget folk skriver eller så kommer få henne tillbaka, så varför ska folk som inte ens kände henne skriva en massa saker, en lång text?
Jag tycker det är oförskämt mot dom som faktiskt kände henne, älskade henne och saknar henne.
 
 
Bilderna representerar diagnoserna vi sätter på allt så himla bra idag.
Säger absolut inte att folk som verkligen har riktiga problem inte ska få en diagnos, men vi borde tänka efter lite mera innan vi kastar runt dom hit och dit.
Göra en riktig utredning.

 
 
 
Tjoflöjt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fall or fly

Bergodalbaneliv

RSS 2.0